Testy systemu zraszaczowego Tunnel Nozzle - TS-14

W najbliższym czasie odbędą się pierwsze testy naszego systemu zraszaczowego Tunnel Nozzle w tunelu TS-14, wzdłuż drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła).

System został zamontowany na całej długości tunelu i podzielony na strefy o długości 50m.

 

Najważniejsze cechy naszego systemu:

  • Dedykowany do ochrony przeciwpożarowej tuneli: zraszaczowy, grubo-kropelkowy, bazujący na zraszaczach poziomych horyzontalnych,
  • w pełni certyfikowany przez jednostkę certyfikującą CNBOP oraz UL,
  • pełna skuteczność przy pożarach o mocy 100 MW i wymuszonej wentylacji 3 m/s. Skutecznie obniżył szybkość wydzielania ciepła, nawet przy aktywacji na poziomie 28MW, w ciągu kilku minut obniżył szybkość wydzielania ciepła poniżej 10MW. Podczas testów również potwierdzono, iż system zapobiega rozprzestrzenianiu się ognia na inne obiekty oddalone 5m od źródła ognia,
  • aktywacja sekcji zraszaczy elektryczna z możliwością uruchamiania zaworu w trybie automatycznym, ręcznym i z pulpitu sterowniczego zlokalizowanego w pomieszczeniu operatora/nadzoru tunelu,
  • doskonale chroni konstrukcję tunelu oraz nawierzchnię betonową/asfaltową,
  • pełna współpraca z systemem wykrywania i sygnalizowania pożaru na bazie kabla sensorycznego,
  • zapewnia doskonałą widoczność podczas zadziałania, umożliwiającą bezpieczną ewakuację oraz pracę służb ratowniczo-gaśniczych w tunelach,
  • daje możliwość połączenia jedną rurą zasilającą z instalacją hydrantową,
  • niskie koszty w porównaniu z innymi systemami oraz niższe koszty serwisowe,
  • orurowanie wykonane z wysokiej gęstości stali powlekanej wewnątrz i na zewnątrz powłoką z termo plastiku, odporne na środowisko wysoce korozyjne (kategoria korozyjności C-5M). Deklarowana żywotność orurowania w warunkach C-5M to 50 lat,
  • przetestowany na pożary rozlewisk cieczy palnych,
  • opanowuje pożary samochodów elektrycznych.

 

Więcej szczegółów o inwestycji możecie przeczytać Państwo w artykule poniżej.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-tunel-w-zielonkach-gotowy-tony-betonu-na-polnocnej-obwodnicy,nId,7433366