Testy systemu zraszaczowego Tunnel Nozzle - TS-14
Odbyły się już pierwsze wewnętrzne testy naszego systemu zraszaczowego Tunnel Nozzle w tunelu TS-14, wzdłuż drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła).
System został zamontowany na całej długości tunelu i podzielony na strefy o długości 50m.
Najważniejsze cechy systemu:
- Dedykowany do ochrony przeciwpożarowej tuneli: zraszaczowy, grubo-kropelkowy, bazujący na zraszaczach poziomych horyzontalnych
- w pełni certyfikowany przez jednostkę certyfikującą CNBOP oraz UL
- pełna skuteczność przy pożarach o mocy 100 MW i wymuszonej wentylacji 3 m/s. Skutecznie obniżył szybkość wydzielania ciepła, nawet przy aktywacji na poziomie 28MW, w ciągu kilku minut obniżył szybkość wydzielania ciepła poniżej 10MW. Podczas testów również potwierdzono, iż system zapobiega rozprzestrzenianiu się ognia na inne obiekty oddalone 5m od źródła ognia
- aktywacja sekcji zraszaczy elektryczna z możliwością uruchamiania zaworu w trybie automatycznym, ręcznym i z pulpitu sterowniczego zlokalizowanego w pomieszczeniu operatora/nadzoru tunelu
- doskonale chroni konstrukcję tunelu oraz nawierzchnię betonową/asfaltową
- pełna współpraca z systemem wykrywania i sygnalizowania pożaru na bazie kabla sensorycznego,
- zapewnia doskonałą widoczność podczas zadziałania, umożliwiającą bezpieczną ewakuację oraz pracę służb ratowniczo-gaśniczych w tunelach
- daje możliwość połączenia jedną rurą zasilającą z instalacją hydrantową
- niskie koszty w porównaniu z innymi systemami oraz niższe koszty serwisowe
- orurowanie wykonane z wysokiej gęstości stali powlekanej wewnątrz i na zewnątrz powłoką z termo plastiku, odporne na środowisko wysoce korozyjne (kategoria korozyjności C-5M). Deklarowana żywotność orurowania w warunkach C-5M to 50 lat
- przetestowany na pożary rozlewisk cieczy palnych
- opanowuje pożary samochodów elektrycznych.
Więcej szczegółów o inwestycji możecie przeczytać Państwo w artykule poniżej.